fredag den 2. maj 2014

 Kartoffel på flaske


Min lægge kartoffel har efterhånden givet nogle spirer og er nu klar til at blive komme på flaske. Dette projekt handler som før bekrevet udelukkende om et eksperiment, hvor man gennem en flaske kan følge processen og se hvordan kartoflen formere sig.

Jeg har hentet jord fra haven og aske fra vores aske bunke.  Det er udelukkende fra træfyr og min naboer siger det er god gødning.


Jeg blander jorden og asken i en beholder. Ca. 1/3 del aske og resten jord














Den gennemsigtige flaske får stykket huler i bunder og jorden bliver hældt i. Jeg skab en flænge ind i halsen på flasken, så at jeg kan få kartoflen lagt












Sådan. Så har jeg sået min første flaske kartoffel og vi må se hvordan den klare det. Det er meningen at jeg opmærksomt skal følge livets gang og fylde op med jord efterhånden. Men ikke mere end at man hele tiden har et vindue til de nye kartofler som gerne skulle dukke op













Ingen kommentarer:

Send en kommentar