onsdag den 23. april 2014


  Fugleskræmslet og Solsikken



 Det er vigtigt for mig ikke "bare" at lave nogle figurer, men bygge dem op omkring en historie. Jeg har valgt nogle fantasi figurer til dette dukke projekt.
Jeg kan godt lide tanken om at forbinde, dukke projektet med emnet " fra jord til bord". Jeg tænker, at det i et børnehave miljø kunne være sjovt at skabe lidt drama omkring det som foregår i naturen.  Hvis nogen er i tvivl, er fugleskræmslet til venstre og solsikken til højre. . Jeg skal også lave en Krage og lave nogle insekter: en sommerfugl og mariehøne og en kålorm. Disse og dekorationerne vil jeg lave af materiale som vil være nemt at få en gruppe børn til at gå i gang med uden for megen voksenstyrring.
Det var som lovet lækkert at arbejde med træleret og et super materiale. Jeg lavede forskellige forsøg og må sige at jeg også kæmpede ind i mellem.  Jeg har selv udtænkt fugleskræmslet, mens solsikken er kreeret ud fra en solmodel på nettet. Men hendes kostume og dekoration bliver min egen. 

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar