tirsdag den 22. april 2014

Sivsanger ?

Aktivitet på Biotopen:

Gæt en fugl

Sivsanger tror jeg nok?

Inspireret af de to undervisere ved Grams lergrav er jeg gået i gang med at lytte til fugle sang på min Biotop denne fugl kunne høres meget skarpt. Den var brunlig og fløj ofte hen over vandet. Jeg har tjekket en del sang på nettet, kan det være en sivsanger? Den satte sig ofte højst oppe på sivene, jeg kunne desværre ikke komme tæt nok på for a filme den





Aktivitet fra Biotoppen Bloster presning

 Jeg har plukket nogle blomster fra dette træ som snart springer helt ud og fra de planter som vokser i vandet.  De er nu lagt i pres og eg håber på denne måde bedre at kunne dokumenterer hvilke  planter det drejer sig om




 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Andre aktiviteter :Glædelig påske

 Vi hyggede med æggemaling og børnene på centret nød at se deres æg skifte farve. Jeg havde tænkt over at gøre noget lidt mere "kompliceret", men det var vist godt at jeg alligevel valgte den mere enkle metode, da det syntes at være udfordring nok for de fleste.  Vigtigst  var at vi havde det sjovt og at selve processen med at vælge farver og se æggene skifte kulør skabte stor glæde.






 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar