torsdag den 9. oktober 2014


Pumkin Pie                  

I USA fejre man Thankgiving og det syntes jeg er en fin fest, jeg elsker også når vi holder høstfest i vores kirke. Jeg syntes det er rigtig at sige tak for det som vi har, og huske på at der er blevet arbejdet hårdt for høsten. 
I vores fra jord til bord opgaver kommer vi rigtig i berøring med naturen og det som vokser omkring os. Vi oplever noget af processen fra frø til frugt, med større eller mindre udbytte.
Jeg ved at der ikke er et  rigtig Thanksgiving måltid uden en græskar tærte og sådan en har jeg nu haft fornøjelsen af at lave. Det kunne være et oplagt emne i en børnehave at lave noget mad med græskar i forbindelsen med f.eks, gærskar hoveder udskæringer, som også bliver praktiseret nogen steder i DK. Men måske man også bare kan lave en høstfest og lave noget lækkert efterårs mad og sige tak for høsten.
Når man først har lavet sin græskar mos, er det ikke så svært at lave tærten. jeg fulgte denne opskrift.

 http://kvindetid.dk/pumpkin-pie-graeskartaerte/

og den var rigtig fin, dog vil jeg spare lidt på kanelen , syntes den tog lidt for meget af den fine smag af græskar.
Frøene rensede jeg også fra og lavede nogel skønne saltede frø.
Jeg serverede kagen til kaffe med flødeskum  og det var en succes
PS: læg mærke til mine bivokslys på billedet de brænder fortræffeligt og de har brændt i præcis en time indtil nu. Jeg vil gerne vide hvor mange timer brændetid der er i ét lys :)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar