onsdag den 8. oktober 2014



 Græskar tærte

En typisk ret fra USA, som ingen der har set film eller læst amerikansk litteratur kan undgå at have stødt på. Jeg har aldrig smagt det, men her spiser jeg ofte kager og mad med græskar og det smager fortræffelig gad vide hvordan tærten bliver.  Der er mange forskellige opskrifter på nettet, mange bruger dåse græskar. (Ad) og flere mener man skal bage dem i ovne og så lave dem til puré. Det syntes jeg er noget pjat og lad os håbe jer har ret, for nu har jeg skåret, revet og kogt min egen græskar mos og den er klar til at blive tilsat de næste mange ingredienser.
Græskaret er et bær! og i familien med meloner og squash, den er også blevet symbolet på Halloween, men det er ikke mad der bliver tilberedt  serveret ofte i Vesteuropa. Nu får vi se om min tærte bliver et hit ?


Ingen kommentarer:

Send en kommentar